Alternatywne napędy do gokartów

    0
    94

    Uczestniczące w projekcie szkoły postawiły sobie za cel, skonstruować do gokartów własny napęd z niską emisją dwutlenku węgla. Opierając się na podwoziu, które zostało skonstruowane przez uczniów BBS Ammerlan, szkoły partnerskie koncentrują sie na następujących napędach:
    Drenthe Colege pracuje nad silnikiem, który jest napędzany bio dieslem jako surowcem odnawialnym.
    ZST Pleszew stawia na LPG (gaz płynny) jako paliwo dla swojego silnika gokartu.
    BBS Ammerland buduje napęd elektryczny, który powinien napędzać gokart emisją zerową.

    Preferowany jest przyjazny dla środowiska rodzaj napędu, na podstawie którego uczniowie mogą uczestniczyć w wyborze potrzebnych komponentów i w konstrukcyjnym montowaniu ich do podwozia gokartów. Wynikające z alternatywnych napędów korzyści, wykorzystujemy podczas lekcji teorii, aby przybliżyć i wytłumaczyć uczniom problematykę ochrony środowiska. Uczniowie przedstawiają własne rozwiązania problemu, które są następnie przez nich przetestowane i ocenione.
    Podczas wzajemnych wizyt uczniowie uczestniczą wspólnie w lekcjach. Te lekcje mają przekazać im oprócz naukowo-technicznych i ekologicznych tematów również kulturowe osobliwości danego goszczącego kraju.